+48 883 047 047
kontakt@educamp.pl

Wpływ reklam na odbiorców

Wpływ reklam na odbiorców

Reklama to bardzo przydatne źródło informacji, ponieważ dzięki właśnie reklamom, możemy się dowiedzieć bardzo szybko co króluje w danej branży, kto jest liderem, kto jakie ma produkty, oraz usługi, oglądając telewizję co chwilę napotykamy reklamy między serialami czy filmami, które bardzo często zachęcają nas do zakupu czegoś, co nie zawsze DLA NAS musi być zdrowe, bądź po prostu korzystne, przykładowo reklama znanego na cały świat McDonald.

Jak reklamy zachęcają nas do niezdrowego stylu życia

Oglądając reklamy w telewizji, możemy natknąć się na reklamy KFC, czy McDonald, jednak pomyślmy czy te reklamy mają pozytywny wpływ na nas, czy negatywny?
Reklamy Fast foodów, bardzo często mają negatywny wpływ, ponieważ kiedy widzimy, że na jakieś jedzenie w takim fast foodzie jest promocja to z chęcią tam jedziemy i jemy, niczym złym nie jest kiedy zjemy raz na jakiś czas, jednak kiedy jemy tam regularnie, bądź nawet codziennie jest to bardzo negatywne dla naszego zdrowia.
Negatywny wpływ reklam, możemy także zaobserwować, kiedy wszystko w reklamach jest idealne, same reklamy są idealne, ludzie tam są idealni, zadowoleni, bez żadnych problemów, co w ostateczności może prowadzić do kompleksów wielu ludzi.
Bardzo często reklamy nami manipulują, co także do pozytywnych konsekwencji reklamy nie prowadzi.

Jednak pamiętajmy, że medal zawsze ma dwie strony i tak jest w tym przypadku, a więc jakie pozytywy mają reklamy?

Pozytywny wpływ reklam

Reklama, gdzie ktoś ćwiczy, na pewno motywuje nas do sportu, czy na przykład reklama zapowiadająca wywiad z kimś sławnym (przykładowo z jakimś sportowcem) który opowiada o plusach sportu itp. Ponieważ wtedy włącza nam się automatyczna motywacja do zdrowego stylu życia.
Warto też mieć na uwadze, że reklamy zwracają uwagę na problemy społeczne, czy też kształtują obowiązek wspólnej pomocy w reklamach na przykład orkiestry świątecznej pomocy.

Zawsze należy pamiętać, że medal ma dwie strony tak samo jest w tym przypadku, dlatego nie możemy jednoznacznie określić czy reklamy są złe czy są dobre.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content