+48 883 047 047
kontakt@educamp.pl

Marketing szeptany

Centrum Szkoleń Online

Marketing szeptany

Marketing szeptany – co to jest? Rodzaje, przykłady, błędy

Rekomendacje przechodzące „z ust do ust” mają dla klientów ogromną wiarygodność i często skłaniają ich do rozważenia zakupu. Przedłużenie tej koncepcji przedarło się również do profesjonalnego marketingu. W ten sposób powstał marketing szeptany, czyli jedna z najskuteczniejszych strategii w świecie reklamy. Na czym on polega i czy rzeczywiście warto go stosować?

Dowiedz się więcej na Szkoleniu SEO

Poznaj kursy i szkolenia Linkeddin

Sprawdź nasze szkolenia Google Ads

Marketing szeptany – co to? Definicja i rodzaje

Marketing szeptany (z angielskiego whisper marketing) to działania polegające na docieraniu do grup docelowych z pozornie spontanicznym komunikatem perswazyjnym dotyczącym marki, produktu lub usługi, którą chcemy reklamować. Kanałem przekazu w przypadku marketingu szeptanego jest dyskusja lub opowiadanie – także to, które ma miejsce online. W internecie z tego rodzaju reklamą spotkamy się szczególnie często na forach, grupach tematycznych czy w social mediach, gdzie nie brakuje osób skłonnych do udzielania rekomendacji najróżniejszych produktów.

Marketing szeptany zawiera w sobie szereg różnych działań w mniej lub bardziej oczywisty sposób promujących markę. Należą do nich:

  • casual marketing – działania, które mają na celu wspieranie marketingu szeptanego w komunikacji do grup docelowych.
  • Brand blogging – reklamowanie produktów za pośrednictwem bloga lub blogów.
  • Cause marketing – wykorzystanie produktu jako elementu wsparcia danej kwestii, najlepiej istotnej społecznie.
  • Product seeding – informowanie liderów opinii o promowanych produktach lub oferowanie im danych produktów w ramach testów w celu uzyskania recenzji i rekomendacji.
  • Community marketing – promowanie produktu przez udział w dyskusjach z klientami zainteresowanymi daną kategorią dóbr.
  • Trendsetting – wyznaczanie nowych trendów za pomocą innowacyjnych, wcześniej nieznanych lub znanych w małym stopniu towarów.
  • Evangelist marketing – wykorzystanie najwierniejszych fanów marki lub produktu do jego promowania.
  • Marketing wirusowy, viral marketing – tworzenie ciekawych treści, które w naturalny sposób będą udostępniane przez użytkowników nieopłacanych przez markę.

Na czym polega buzz marketing? Sekrety marketingu szeptanego

Marketing szeptany opiera się przede wszystkim na budowaniu zaangażowania wszystkich stron, jakie mogą mieć styczność z produktem. Mogą to być specjaliści z branży, influencerzy, a także klienci – zarówno ci, którzy już mieli styczność z marką, jak i ci potencjalnie nią zainteresowani. Jego możliwości ograniczają tylko i wyłącznie zasoby internetu. Marketing szeptany może się bowiem pojawić zarówno w komentarzach i dyskusjach w mediach społecznościowych, jak i w komentarzach pod postami o podobnych produktach.

Ze względu na swoją specyfikę marketing szeptany może być nie tylko efektywny, ale także korzystny. W wielu przypadkach pozoruje on bowiem niezależność wydawanych opinii czy poleceń, przez co jest bardziej przekonujący. W dłuższej perspektywie jest on też dobrym sposobem na poprawę wizerunku firmy. Co więcej, nie wymaga on dużych nakładów finansowych – przy odrobinie chęci i czasu działania z tego zakresu może poprowadzić każdy, nie tylko marketingowy specjalista.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content