+48 883 047 047
kontakt@educamp.pl

Jak prowadzić social media

Centrum Szkoleń Online

Jak prowadzić social media firmy? 10 skutecznych sposobów na sukces

Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych jest nie tylko obowiązkowe, ale przede wszystkim korzystne dla każdej firmy. Odpowiednio zorganizowane social media mogą także stać się trampoliną do kariery dla początkujących przedsiębiorców. Ich sukces zależy jednak od tego, czy dana firma znajdzie odpowiedź na pytanie: jak prowadzić social media firmy?

Social media firmy: 10 małych przepisów na sukces

Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, które musisz znać, by skutecznie kreować wizerunek swojej marki. Sama umiejętność napisania posta to za mało! Aby zdobyć uznanie użytkowników, potrzeba nieco więcej wiedzy i kreatywności. Ich uwagę i przywiązanie najlepiej zyskać przez:

  1. Uzupełnienie profilu swojej firmy. Przedsiębiorstwo, które nic o sobie nie mówi, nie zachwyci klientów. Podaj godziny otwarcia, lokalizację, zakres cenowy czy obszar działalności, by łatwiej przyciągać użytkowników – i konwersje.
  2. Bycie w zasięgu ręki klienta. Dostałeś wiadomość? Odpisz na nią jak najszybciej i zrób pierwsze wrażenie! To unikalna cecha social mediów – przez swój profil firmowy możesz nawiązać kontakt z odbiorcami jeszcze przed zakupem.
  3. Stworzenie persony, do której kierujesz swoje produkty. Wyobraź sobie typowego klienta swojej firmy i spisz jego cechy, zainteresowania, pasje, elementy stylu życia, a także to, co może go przyciągać lub odstraszać od Twojego produktu. Niech to będzie modelowa osoba, do której kierujesz przekaz – każdy post czy zdjęcie twórz właśnie z myślą o niej.
  4. Badanie swojej grupy docelowej. Wiesz już, kim jest Twój klient – teraz sprawdź, gdzie najczęściej się on udziela. Poznaj jego codzienne zachowania, zwyczaje, ulubione marki czy cechy produktów, które go interesują. Następnie postaraj się, by to właśnie te elementy znalazły się w Twoich postach.
  5. Szyte na miarę komunikaty. Wykorzystaj branżowe słownictwo połączone z jasnym przekazem odpowiadającym Twojej grupie docelowej, by kreować ekspercki wizerunek i przyciągać nowych klientów.
  6. Wykorzystanie narzędzi oferowanych przez same media społecznościowe. Korzystaj z funkcji zawartych w social media, by badać grupy docelowe. Wybieraj wiek, lokalizację czy inne cechy klientów, by bliżej poznać ich specyfikę.
  7. Wysoką jakość przekazu. W treści postów korzystaj z emotikon czy linków; dodawaj do informacji wysokiej jakości zdjęcia czy ciekawe filmy – byle nakręcone za pomocą stabilnej kamery czy telefonu. Dbaj o interpunkcję i ortografię.
  8. Wykorzystanie trudnych sytuacji na swoją korzyść. Social media nie zawsze są usłane różami, a nieprzychylne komentarze czy niemiłe opinie zdarzają się w każdej branży. Nie usuwaj ich – staraj się prowadzić uprzejmą polemikę i próbuj rozwiązywać problemy zgłaszane przez klientów na forum publicznym. Nie zacieraj śladów – to może prowadzić do jeszcze większej niechęci ze strony Twoich fanów.
  9. Dyskusje, odpowiedzi, reakcje. Media społecznościowe są otwarte dla każdego – i taki powinien być profil Twojej firmy. Wykorzystaj go, by wykonywać interakcje z klientami, zachęcać ich do rozmów i opowiadać im o swoich produktach.

Pokazanie się z najlepszej, sprawdzonej strony. Ktoś zachwycił się Twoim produktem? Spytaj o pozwolenie na umieszczenie jego zdjęcia w rękach nowego właściciela. To sposób na promowanie opinii klientów i uznanie ich zasług na forum publicznym. To również dobre doświadczenie dla nich samych, gdyż mogą poczuć się docenieni także po zakupie.

Skip to content