+48 883 047 047
kontakt@educamp.pl

Narzędzia web analityka – Google Analytics

Narzędzia web analityka – Google Analytics

Przeniesienie biznesu czy rozpoczęcie go w sieci przynosi firmie multum korzyści; począwszy od łatwiejszego i znacznie szybszego dostępu do potencjalnych klientów, a kończąc na związanym z nim wzrostem sprzedaży produktu czy usługi. Kluczem do sukcesu i przebicia się wśród internetowych marek jest stała analiza aktualnych zasięgów i wyników; warto poznać kilka narzędzi, które zdecydowanie ułatwią cały proces.
Google Analytics
To zdecydowanie najbardziej popularne z narzędzi. Google Analytics cieszy się popularnością między innymi ze względu na to, że jest w pełni darmową platformą o całkiem dużych możliwościach. Zaprezentuje przedsiębiorcy raporty informujące o tym, skąd przychodzą osoby odwiedzające stronę i w jakich ilościach (skąd, a więc i z jakiej strony, i z której części świata!), ile sesji wygenerowano, które treści cieszą się największą popularnością – śledzi wszystkie ruchy odbiorców na witrynie. Przy okazji podpowie także, jak duża część odwiedzających wykazała większe zainteresowanie produktem czy usługą – zapisała się na newsletter, dokonała zakupu lub pobrała publikowane pliki, a która (i po jakim czasie) opuściła ją „z pustymi rękami”.
To narzędzie do analityki biznesowej da przedsiębiorcy możliwość przeprowadzenia również pełnej analizy samego działania witryny. Sprawdzi szybkość jej ładowania się i zweryfikuje jakość treści.
TrueSocial Metrics
To płatne narzędzie do analizy biznesu internetowego, jednak wyjątkowo interesujące ze względu na zakres działania. Dotyczy śledzenia ruchów na mediach społecznościowych, a więc dedykowane jest przedsiębiorcom prowadzącym kampanie reklamowe przede wszystkim na Facebooku czy Instagramie i innych social mediach.
Narzędzie sprawdzi, które posty cieszą się największym, a które najmniejszym zainteresowaniem (ilość lajków, udostępnień i komentarzy), dzięki czemu przedsiębiorca zyskuje informację, na którym contencie powinien się skupić. Z pewnością zauważy także, w których godzinach postowanie sprawdza się najlepiej.
TrueSocial Metrics połączy konta posiadane na wszystkich mediach społecznościowych i porówna ich wyniki, prezentując je w prostym, czytelnym raporcie. Wykaże także, kim są odbiorcy; z jakiego miejsca na świecie przychodzą czy jaka płeć dominuje wśród odwiedzających, co pomoże w określeniu grupy docelowej.
Woopra
W przypadku tej platformy, możliwości robią naprawdę duże wrażenie. Dostęp do statystyk strony nie odbywa się jak w przypadku innych narzędzi na podstawie raportu generowanego z całego dnia, a więc dostępnego nazajutrz, tylko w czasie rzeczywistym. Na bieżąco można sprawdzać, na której sekcji strony znajduje się odwiedzający, po jakich słowach kluczowych na nią trafił czy jaka strona go przekierowała. Udostępnia także możliwość rozmawiania z osobą przebywająca aktualnie na stronie – wyrzuca jej okno chatu, a więc w każdej chwili może nawiązać kontakt, na przykład zadając pytanie dotyczące usług lub produktów.
Analityka internetowa zdecydowanie jest podstawą prowadzenia biznesu w sieci. Sprawdza się także w przypadku blogerów czy influncerów social-mediowych, chcących zwiększyć swoje zasięgi i zweryfikować jakość prezentowanych treści. Bardzo ważne jest używanie narzędzia dostosowanego do rodzaju działalności; najczęściej warto korzystać z kilku platform ukierunkowanych na inny rodzaj analizy, by otrzymać pełny obraz sytuacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Skip to content